Monday 8 December 2008

Sehari Berkorban

Salammualaikum,

Hari ni aku nak citer pengalaman aku bergotong-royong dengan penduduk tempat aku Lembah Pantai. Aku kena bertugas kat Kondo Rakyat (bukan kondo pangsapuri jer. Nama tempat jer kondo, heheh) herm, ini lor kali pertama aku merasai menjalankan ibadah korban, memang puas hati, best giler....

Tempat aku kalau total semua 27 ekor lembu sekali ngan kambing lor. Kau nak tahu dah lor ujan, mula2 aku malu-malu nak tolong last-last dah ada pisau kat tangan aku tolong jer lor, apa yang patut. Ada abg group aku (Pemuda PKR) suruh tolong melapah kulit lembu. Aku sebenarnya mana tahu nak melapah kulit lembu ni (hehhe..kantoi) aku tengok abg2 aku tu buat, aku pun toreh jer lor..asalkan kulit tercabut dan daging tak rosak cukup lor, hehe...
Yang sebenarnya best gak melapah kulit ni...hehe, pas seekor aku habis melapah terus confident lor....apa lagi aku lapah lagi 3 ekor...memang terasa penat dia...(pancit maklum lor smoker)..
;p heheh

Tengah syok2 melapah, pastu big boss aku datang (YB Nurul Izzah Anwar- Parlimen Lembah Pantai) pastu aku ngan abg2 aku tinggalkan jer lor lembu2 tu. Jumpe YB tanya khabar semua, ingat lagi YB kat aku..hehe, sebab kami pernah jumper dulu..hehee, memang puas hati dapat bergambar ngan dia bukan selalu dapat jumpekan..heheh...

Pastu, ada lor makan2 sikit kira jamuan lor...hehe, memang layan giler sup perut dier...aku apa lagi, ambik lor sikit bawak balik, nak ambik banyak bekas tak da. Aku tolong bersihkan semua ngan abg2 PKR aku bersihkan semua lor, lantai kerusi, periuk belanga, besen semua..hhhehe
Tapi, aku memang tak sangka banyak gak aku dapat daging, tapi, yer lor mana leh makan semua kan, jadi aku sedekah lor kat jiran2 aku..

K...itu jer cerita pasal aku untuk ibadah korban..

Selamat Hari Aiduladha

"Semoga Allah s.w.t menerima ibadah dan amalan kita amin.."

0 comments:

Kem Kepimpinan Pelajar Tingkatan 6 Seluruh Selangor

Kem Kepimpinan Pelajar Tingkatan 6 Seluruh Selangor
Kenangan yang tidak terhingga dan menjadi memori yang terindah.