Tuesday 2 December 2008

Perasaan

Kadang-kadang hidup ini tak adil...
bila fikir-fikirkan balik memang tak adil..
kalau pasal mencari cinta, memang susah nak dapatkan yang betul-betul setia...
Masa aku mula-mula putus pasal ex-awek aku ngan kawan ku tu..
aku cuma fikir semua perempuan kat dunia ni sama jer...
harap muka jer lawa, pakai tudung tapi hati lagi jahat dari iblis...

Aku berazam untuk menawan hati setiap perempuan yang aku suka...
tapi usaha dan niat aku tak kesampaian...mungkin tuhan menurunkan musibah pasal
dosa aku yang lepas...

Dulu kawan-kawan aku pernah cakap, kalau dah suka tu pikat lor....
Tapi aku tak suka ganggu orang yang ada pasangannya...
sebab tu aku pergi mana-mana semua berseorangan...keluar, makan, bersiar-siar..
kadang-kadang pergi mandi kat air terjun ulu yam pun sorang-sorang jer...
nak bawak sapa, awek??? awek pun tak nak kat aku...
Bila aku melamar setiap perempuan yang aku suka, mesti dia kata aku playboy...
dia kata aku tipu lor, ada awek cakap tak da...malahal memang tak da...
memang susah ada muka yang putih dan tak "hensem" langsung ni....

Hanya kawan-kawan yang raoat jer yang tau isi hati aku, sudi mendengar keluhan hati aku, menjadi tempat aku meluahkan perasaan sedih dan gembira ku...
Itu semua seakan-akan pudar dari diri ku...
Lama-lama aku rasa diri ku untuk menerima sesiapa tak kira awek ker kawan ker akan hilang dari fikiran ku...
Adakah aku akan berbujang sampai tua...yer lor asyik kena reject jer...


Entah gadis yang manalah akan menjadi buah hati ku, memang malang nasib awek tu..
sebab nasib aku pun malang gak...
hanya awek yang sering kena reject jer kot, yang akan menjadi awek aku...

reject+reject = terima

entah lor..
kadang-kadag fikir pasal ni membuat aku menangis setiap malam, sebab tak da perempuan yang nak kat aku..

huuhuuuu...

0 comments:

Kem Kepimpinan Pelajar Tingkatan 6 Seluruh Selangor

Kem Kepimpinan Pelajar Tingkatan 6 Seluruh Selangor
Kenangan yang tidak terhingga dan menjadi memori yang terindah.